Bilimsel araştırma: Yemeklerinizi kaçta yediğiniz kalp hastalığı riskinizi etkiliyor

Tam 100.000 kişinin sağlığını ve diyetini analiz eden araştırma, yemek zamanlarında her saatin önemli olduğunu ortaya çıkardı.

Buna göre kahvaltı ve akşam yemeğini erken yemek felç ve kalp yetmezliği gibi kalp hastalıklarını önlemek açısından daha iyi çıktı.

Uzmanlar, bulguların “yemek zamanlamalarının” yanı sıra “diyetin beslenme kalitesinin” de kalp sağlığını etkileyebileceğini öne sürdüğünü söyledi.

Yemeklerimizin zamanlamasının ışığa maruz kalmanın yanı sıra sirkadiyen ritimlerimizi (iç vücut saatimizi) ve dolayısıyla sağlığımızı etkilediği düşünülüyor.

Son çalışmada, beslenme ve sağlık arasındaki bağlantıyı incelemek üzere 2009 yılında başlatılan bir proje olan NutriNet-Santé çalışmasından 103.389 kişinin sağlık verileri incelendi.

RİSK YÜKSELİYOR

Avrupalı ​​bilim insanları, birisinin kahvaltı yapmayı ertelediği her saat için, kalp-damar hastalığına yakalanma riskinin yüzde altı olduğunu buldu.

Örneğin, bir kişi ilk yemeğini sabah 7’de, bir başkası da sabah 10’da yerse, ikinci kişinin yaşamı boyunca kalp-damar hastalığına yakalanma riski yüzde 18 daha yüksek olacaktır.

Nature Communications’da yayınlanan araştırma, son yemeğini akşam 21.00’den sonra yiyen kişilerin, son yemeğini akşam 20.00’den önce bitirenlere kıyasla felç ve beyin anevrizması gibi serebrovasküler hastalıklara yakalanma riskinde yüzde 28 oranında artış görüldüğünü ortaya çıkardı.

İngiliz Kalp Vakfı diyetisyeni Tracy Parker şunları söyledi: “Bu ilginç çalışma, yeme alışkanlıklarımızın zamanlamasının da kalp ve dolaşım hastalıkları geliştirme riskinde rol oynayabileceğini öne süren diğer araştırmalara katkıda bulunuyor.

“İç vücut saatimiz, sindirim ve besinlerin emilimi arasında bir bağlantı var gibi görünüyor. Vücudumuzun sirkadiyen ritimleri, yani doğal günlük döngüsü, gündüzleri yemek yemek ve geceleri uyumak için tasarlanmıştır.

“Eğer bozulurlarsa, bunun kalp sağlığımız üzerinde etkileri olabilir.” dedi.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*